BEZPŁATNY TRANSPORT DO LOKALU WYBORCZEGO
W DNIU WYBORÓW PREZYDENTA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ ZARZĄDZONYCH NA DZIEŃ 18 MAJA 2025 r.
Wójt Gminy Gródek informuje, że w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 18 maja 2025 r. wyborcy niepełnosprawni oraz wyborcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania ukończą 60 lat mają prawo do bezpłatnego transportu do lokalu wyborczego.
Wyborcy niepełnosprawnemu, którego stan zdrowia nie pozwala na samodzielną podróż, może towarzyszyć opiekun.
Zamiar skorzystania z w/w transportu należy zgłaszać w jednej z poniższych form:
- pisemnie na adres: Urzędu Gminy Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem skrzynki E-PUAP (/gminagrodek/SkrytkaESP), w formie e-doręczeń na adres:
AE:PL-39263-28759-WDDSE-30 lub na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;
- telefonicznie pod numerem telefonu: 884 218 329 lub 858739940,
w nieprzekraczalnym terminie do dnia 5 maja 2025 r.
Wyborca, który zgłosił zamiar skorzystania z prawa transportu do lokalu zostanie poinformowany o godzinie transportu do lokalu w dniu głosowania, najpóźniej w trzecim dniu przed dniem głosowania (tj. do dnia 15 maja 2025 r.).
Wyborca, który zgłosił zamiar skorzystania z prawa do transportu do lokalu lub transportu powrotnego, może wycofać swoje zgłoszenie albo zrezygnować tylko z transportu powrotnego nie później niż na dwa dni przed dniem głosowania tj. do dnia 16 maja 2025 r.
Formularz zgłoszenia dostępny jest w Urzędzie Gminy Gródek oraz do pobrania poniżej.
Realizacją bezpłatnego transportu w dniu 18.05.2025 r. na terenie gminy Gródek zajmuje się Pani Małgorzata Czapnik inspektor w Referacie Inwestycyjnym i Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Gminy Gródek, telefon kontaktowy 884 218 329 lub 858739940, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
WÓJT GMINY GRÓDEK
przypomina o obowiązkach właścicieli, zarządców, użytkowników wieczystych
oraz dzierżawców i posiadaczy gruntów na terenie gminy Gródek
w zakresie regularnego wykaszania traw i usuwania chwastów na terenie swoich nieruchomości
Zachwaszczone grunty stanowią zagrożenie dla upraw rolniczych, ogrodniczych oraz stwarzają niebezpieczeństwo pożarowe dla najbliżej położonych zabudowań i terenów leśnych. Zaniedbane grunty wpływają negatywnie na estetyczny wygląd naszej gminy, a także stwarzają duże utrudnienia w użytkowaniu i pielęgnacji sąsiednich, zagospodarowanych działek.
Właściciel gruntu sąsiedniego może wystąpić z roszczeniami o charakterze cywilno-prawnym w stosunku do właściciela lub posiadacza gruntu, na którym występuje zachwaszczenie – na podstawie art. 144 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny w brzmieniu: „Właściciel nieruchomości powinien przy wykonywaniu swego prawa powstrzymać się od działań, które by zakłóciły korzystanie z nieruchomości sąsiednich, ponad przeciętną miarę wynikającą ze społeczno-gospodarczego przeznaczenia nieruchomości i stosunków miejscowych”.
Ponadto w sytuacji, gdy zachwaszczona i zarośnięta działka przyczyni się do zwiększenia zagrożenia pożarowego, zaniechanie obowiązku wykoszenia działki może powodować odpowiedzialność karną, w myśl art. 82 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks wykroczeń, jak również być podstawą nałożenia mandatu karnego.
Wobec powyższego, w trosce o estetyczny wygląd naszej gminy, środowisko rolnicze oraz bezpieczeństwo przeciwpożarowe apeluję o bieżące wykaszanie traw i chwastów celem uniknięcia wyżej wymienionych zagrożeń oraz niedopuszczenia do występowania wszelkich uciążliwości, a tym samym do pogorszenia stosunków sąsiedzkich.
Wójt Gminy Gródek
Wiesław Kulesza
Ogłoszenie w sprawie możliwości wnoszenia uwag do oferty złożonej z pominięciem otwartego konkursu ofert
Oferta realizacji zadania publicznego pt. „Terapeutyczne wspieranie dzieci w spektrum autyzmu z Gminy Gródek” złożona przez Fundację Na Niebiesko z siedzibą ul. Wierzbowa 18, 16-050 Michałowo.
Zgodnie z art. 19a ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 202 r. poz. 1491 z późn. zm.), każdy możne zgłaszać uwagi dotyczące złożonej oferty.
Uwagi należy zgłaszać pisemnie w godzinach pracy Urzędu Gminy Gródek, drogą elektroniczną na adres e-mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz listownie na adres Urzędu Gminy Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek do dnia 31 marca 2025 r.
Wójt Gminy Gródek
Wiesław Kulesza
W załączeniu:
Uprzejmie informujemy radnych, sołtysów oraz wszystkich zainteresowanych mieszkańców naszej gminy o bezpłatnym szkoleniu pn.: "Zasady przyznawania płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego PS WPR 2023-2027". Szkolenie w naszej gminie planowane jest w dniu 1 kwietnia 2025 r. o godzinie 10:00 - w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Gródek. Więcej informacji na stronie Podlaskiego Ośrodka Doradztwa Rolnicznego w Szepietowie:
Zapraszamy do udziału w szkoleniu.
Strona 5 z 69