Zgodnie z art. 6c ust. 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2025 r. poz. 733), zwanej dalej ustawą, Wójt Gminy Gródek informuje o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Gródek, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, będących obiektami użyteczności publicznej stanowiącymi własność Gminy Gródek.

Jednocześnie informuję, iż w terminie 60 dni od dnia publikacji niniejszej informacji właściciele nieruchomości* niezamieszkałych, będących obiektami użyteczności publicznej stanowiącymi własność Gminy Gródek, mają możliwość złożenia oświadczenia, o którym mowa w ust. 3a ustawy, o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę. W oświadczeniu właściciel nieruchomości wskazuje gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę, z którymi zawarł umowę oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia.

Oświadczenie, o którym mowa powyżej, jest skuteczne od dnia, w którym zaczęła obowiązywać następna umowa w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, i nie może być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy (tj. od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.).

Wójt Gminy Gródek

Wiesław Kulesza

 

* Właściciele nieruchomości – zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2025 poz. 733) rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością.

Wójt Gminy Gródek, działając na podstawie art. 42ab ust. 2 ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (Dz. U. z 2025 r. poz. 539), zwanej dalej ustawą, informuje o terminie polowania zbiorowego na terenie obwodu łowieckiego nr 179, obejmującego swoim zasięgiem teren Gminy Gródek.

Lp.

Termin rozpoczęcia
i zakończenia polowania

Nr i nazwa obwodu łowieckiego oraz miejsce polowania

Prowadzący polowanie

1

08.11.2025 r.

8.00-15.00

Obwód nr 179

Kołodno, Królowy Most, Nowosiółki

Koło Łowieckie

„Jedność”

w Białymstoku

Zgodnie z art. 42ab ust. 3-5 ustawy właściciel, posiadacz lub zarządca gruntu, w terminie nie krótszym niż 3 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia polowania zbiorowego, może zgłosić sprzeciw wraz z uzasadnieniem do wójta. W sprzeciwie właściciel, posiadacz lub zarządca gruntu powinien wskazać nieruchomość przez podanie dokładnego adresu, a w przypadku gdyby takiego adresu nie było - numeru działki ewidencyjnej i obrębu. Wójt zawiadamia niezwłocznie dzierżawcę lub zarządcę obwodu łowieckiego o wniesionym przez właściciela, posiadacza albo zarządcę gruntu sprzeciwie do organizowanego polowania zbiorowego, przekazując mu ten sprzeciw wraz z uzasadnieniem. Dzierżawca albo zarządca obwodu łowieckiego przy organizacji polowania zbiorowego uwzględnia sprzeciw, gdy wykonywanie polowania będzie zagrażało bezpieczeństwu lub życiu ludzi.

Wójt Gminy Gródek

Wiesław Kulesza

W imieniu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie i zespołu realizującego konsultacje tj. Konsorcjum firm: „Pectore-Eco” Sp. z o.o. oraz Ekovert Łukasz Szkudlarek zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem konsultacji społecznych projektów jedenastu Planów utrzymania wód w regionach wodnych, na obszarach działania PGW Wody Polskie Regionalnych Zarządów Gospodarki Wodnej oraz sporządzonych dla tych dokumentów Prognoz oddziaływania na środowisko.

Czego dotyczą Plany utrzymania wód?

Plany utrzymania wód (PUW) są dokumentami planistycznymi w gospodarce wodnej, które pełnią kilka istotnych funkcji. Przedstawiają planowane do realizacji działania utrzymaniowe, identyfikują odcinki wód, w obrębie których występują zagrożenia dla swobodnego przepływu wód oraz spływu lodów, z rozróżnieniem rodzajów zagrożeń. Ponadto plany zawierają wykaz budowli regulacyjnych i urządzeń wodnych o istotnym znaczeniu dla zarządzania wodami. PUW opracowuje się zgodnie z zapisami art. 327 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz.U. 2025 poz. 960).

Jaki jest wynik konsultacji społecznych?

Konsultacje społeczne zrealizowane od 7 do 31 stycznia 2025 r. pozwoliły na zebranie szeregu uwag do projektów dokumentów. 

Po rozpatrzeniu otrzymanych uwag i opinii właściwych organów oraz po przeprowadzeniu dodatkowych analiz będących następstwem wyników obu tych procesów, powstała kolejna wersja projektów Planów utrzymania wód.

Zapraszamy do zapoznania się z odpowiedziami do uwag skierowanych w ramach konsultacji społecznych oraz z wersją projektów PUW i Prognoz dla tych dokumentów po dokonaniu zmian. Szczegółowe informacje znajdą Państwo na stronie: https://www.gov.pl/web/wody-polskie/plany-utrzymania-wod.

Jak można zgłosić komentarz do wyników konsultacji?

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wyniki konsultacji zostaną udostępnione społeczeństwu.  

Zapraszamy do szczegółowego zapoznania się z odpowiedziami do uwag skierowanych w ramach konsultacji społecznych oraz z wersją projektów PUW i Prognoz dla tych dokumentów po dokonaniu zmian. Dokumenty zostaną podane do publicznej wiadomości w dniu 25.08.2025 r. na stronie https://www.gov.pl/web/wody-polskie/plany-utrzymania-wod .

Istnieje również możliwość skomentowania ich w terminie od 25 sierpnia do 15 września 2025 r.

Komentarze można zgłaszać w następujący sposób:

1) Poprzez wypełnienie formularza elektronicznego dostępnego pod adresem https://puw.webankieta.pl/;

2)  Poprzez przesłanie wypełnionego formularza na jeden z poniższych adresów:

  1. Email:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Elektroniczna skrzynka podawcza e-PUAP: /pgw_wp/SkrytkaESP
  3. e-Doręczenia:AE:PL-94149-32898-VAVHB-24

3) Bezpośrednio do siedziby Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej przy pomocy formularza złożonego osobiście lub nadesłanego tradycyjną pocztą na adres: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej, ul. Tytusa Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa.

Decyduje data wpłynięcia korespondencji (do 15 września 2025 r.)

W przypadku pytań organizacyjnych prosimy o kontakt e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefoniczny: 695 626 034.

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Białymstoku informuje, że w dniach 19-20 sierpnia 2025 r. w godzinach 8:00–15:00 na terenie miasta Białegostoku oraz gmin: Choroszcz, Zabłudów Michałowo, Gródek odbędą się testy syren alarmowych przeprowadzane przez Państwową Straż Pożarną.

Testy mają na celu sprawdzenie funkcjonalności i prawidłowego działania nowego systemu cyfrowych sygnałów alarmowych. Prosimy o zachowanie spokoju – będą to jedynie testy techniczne, niepowiązane z rzeczywistym zagrożeniem. Za ewentualne niedogodności przepraszamy i dziękujemy za wyrozumiałość.

 

Harmonogram:

19.08.2025

Białystok:

-Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza nr 6 ul. Plażowa

-Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza nr 2 ul.  Generała Władysława Andersa 46

-Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza nr 4 ul. Transportowa 6

20.08.2025

- OSP Klepacze

- OSP Zabłudów

- OSP Michałowo

- OSP Gródek

Samorząd Województwa Podlaskiego serdecznie zaprasza do wzięcia udziału w Konkursie na najpiękniejsze stoisko dożynkowe przygotowane przez Koło Gospodyń Wiejskich 2025, który odbędzie się podczas tegorocznych Dożynek Diecezjalno-Wojewódzkich, dnia 14 września 2025 roku w Małym Płocku. Konkurs skierowany jest do Kół Gospodyń Wiejskich z województwa podlaskiego. Stoisko powinno skupiać się na produktach i potrawach bazujących na tradycji, charakterystycznych dla kuchni regionu, z którego pochodzi koło. Zachęcamy aby odnieść się do historii zwyczajów żywieniowych danego  terenu, skupiając się m.in. na posiłkach przygotowywanych przez gospodynie dla ciężko pracujących w polu rolników. Oceniane będą wygląd stoiska, sposób prezentacji, wyroby własne i smak produktów, kreatywność oraz oryginalność.
Podstawą udziału w przedsięwzięciu jest wysłanie karty zgłoszeniowej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 22 sierpnia 2025 r.

W przypadku pytań proszę o kontakt z pracownikami Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku: tel. (85) 66 54 465 lub
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Regulamin konkursu

 

Samorząd Województwa Podlaskiego zaprasza do wzięcia udziału w Konkursie na najładniejszy Wieniec Dożynkowy Województwa Podlaskiego 2025 r., który zostanie przeprowadzony podczas tegorocznych Dożynek Wojewódzko-Diecezjalnych dn. 14 września 2025 roku w Małym Płocku. Zadanie konkursowe polega na przygotowaniu wieńca dożynkowego, ze szczególnym uwzględnieniem tradycji poszczególnych subregionów. Przedsięwzięcie ma na celu kultywowanie oraz popularyzację najbardziej wartościowych, kulturowych tradycji regionalnych oraz najciekawszych dziedzin plastyki obrzędowej oraz budowanie i wzmacnianie tożsamości lokalnej mieszkańców związanej z uroczystym podziękowaniem za zebrane plony i płody rolne.

W konkursie mogą uczestniczyć wieńce dożynkowe przygotowane przez sołectwa, stowarzyszenia, koła gospodyń wiejskich, gminne instytucje kultury oraz indywidualnych twórców z terenu województwa podlaskiego. Zgłoszenie do udziału w konkursie należy przesłać z adresu mailowego gminy na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w nieprzekraczalnym terminie do 22 sierpnia 2025 roku., za pomocą formularza zgłoszeniowego.
W przypadku pytań dotyczących Konkursu proszę o kontakt z pracownikami Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku: tel. (85) 66 54 465.

Regulamin konkursu