INFORMACJA DLA MIESZKAŃCÓW I INTERSANTÓW

URZĘDU GMINY GRÓDEK

 

Wójt Gminy Gródek uprzejmie informuje, że Urząd Gminy Gródek w dniu 2 września 2023 r. (sobota) będzie otwarty w godz. 7:30 - 15:30.

W związku z tym zapraszamy zainteresowanych do załatwiania spraw dla których właściwy jest Urząd.

Jednocześnie przypominamy, iż

  • KANCELARIA URZĘDU – SEKRETARIAT
  • KADRY, OBSŁUGA RADY GMINY GRÓDEK, CEIDG
  • OŚWIATA, ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
  • PODATKI I OPŁATY LOKALNE
  • GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
  • KSIĘGOWOŚĆ BUDŻETOWA

ZNAJDUJĄ SIĘ W BUDYNKU GMINNEGO CENTRUM KULTURY W GRÓDKU W SALI KONFERENCYJNEJ

 

  • ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE
  • OCHRONA ŚRODOWISKA I ROLNICTWO
  • WARUNKI ZABUDOWY I ZAGOSPODAROWANIA TERENU
  • SPRAWY ZWIĄZANE Z UTRZYMANIEM CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH
  • GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI
  • INWESTYCJE GMINNE
  • TRANSPORT I DROGI PUBLICZNE
  • OŚWIETLENIE ULICZNE
  • GOSPODARKA KOMUNALNA I MIESZKANIOWA
  • Realizowane przez Referat Inwestycyjny i Gospodarki Komunalnej oraz Planowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Gminy Gródek

ZNAJDUJĄ SIĘ W BUDYNKU REMIZY OCHOTNICZEJ STRAŻY POŻARNEJ  W GRÓDKU PRZY UL. A. I G. CHODKIEWICZÓW 29 NA I PIĘTRZE

Wójt Gminy Gródek informuje, że na podstawie ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o opiece zdrowotnej nad uczniami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1078) poszukuje pielęgniarki albo higienistki szkolnej do sprawowania profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami ze Szkoły Podstawowej im. Partyzantów Braci Michała i Aleksandra Chrzanowskich w Gródku, ul. A. i G. Chodkiewiczów 18, 16-040 Gródek.

Świadczenia realizowane będą w ramach podpisanej umowy pomiędzy Narodowym Funduszem Zdrowia a pielęgniarką/higienistką szkolną lub podmiotem zatrudniającym ww. osoby.

Zainteresowanych proszę o kontakt pod nr. tel. 858739944

AKTUALIZACJA

obwieszczenie 05.09

 

24 września 2023 r. odbędą się wybory do rad powiatowych izb rolniczych na kolejną 4-letnią kadencję, obejmującą lata 2023-2027.

Na terenie Gminy Gródek utworzono jeden okręg wyborczy dwumandatowy Nr 12, obejmujący cały obszar gminy.

Siedziba Okręgowej Komisji Wyborczej znajduje się w Urzędzie Gminy Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek.

Komisja Okręgowa przyjmuje zgłoszenia kandydatów i dokonuje ich rejestracji najpóźniej do dnia 4 września 2023 r. do godz. 16.00.

Zgłoszenie kandydata musi być poparte co najmniej 50 podpisami osób, które posiadają prawo wyborcze w okręgu wyborczym, w którym dokonywane jest zgłoszenie.

Więcej informacji na stronie Podlaskiej Izby Rolniczej: https://www.pirol.pl/ i w Urzędzie Gminy Gródek, pok. nr 8, tel. 85 873 99 42.

 Zapraszamy osoby uprawnione do głosowania tj. podatników podatku rolnego do wzięcia  udziału w wyborach!

Wybory_do_Izb_Rolniczych_2023_-_obwieszczenie_Gmina_Gródek.pdf

wybory1

wybory2

Wójt Gminy Gródek, działając na podstawie art. 42ab ust. 2 ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (Dz. U. z 2023 r. poz. 1082), zwanej dalej ustawą, informuje o terminie polowania zbiorowego na terenie obwodu łowieckiego nr 195, obejmującego swoim zasięgiem teren Gminy Gródek.

Lp.

Termin rozpoczęcia
i zakończenia polowania

Nr i nazwa obwodu łowieckiego oraz miejsce polowania

Prowadzący polowanie

1

02.09.2023 r.

8.00-16.00

Obwód nr 195

Waliły

Koło Łowieckie

BÓR
w Białymstoku

Zgodnie z art. 42ab ust. 3-5 ustawy właściciel, posiadacz lub zarządca gruntu, w terminie nie krótszym niż 3 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia polowania zbiorowego, może zgłosić sprzeciw wraz z uzasadnieniem do wójta. W sprzeciwie właściciel, posiadacz lub zarządca gruntu powinien wskazać nieruchomość przez podanie dokładnego adresu, a w przypadku gdyby takiego adresu nie było - numeru działki ewidencyjnej i obrębu. Wójt zawiadamia niezwłocznie dzierżawcę lub zarządcę obwodu łowieckiego o wniesionym przez właściciela, posiadacza albo zarządcę gruntu sprzeciwie do organizowanego polowania zbiorowego, przekazując mu ten sprzeciw wraz z uzasadnieniem. Dzierżawca albo zarządca obwodu łowieckiego przy organizacji polowania zbiorowego uwzględnia sprzeciw, gdy wykonywanie polowania będzie zagrażało bezpieczeństwu lub życiu ludzi.

Wójt Gminy Gródek

Wiesław Kulesza

plakat budzet panstwa 420x297 1

W ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych  na lata 2020-2024 „Aktywna tablica” w 2023 r. Gmina Gródek otrzymała wsparcie finansowe w formie dotacji celowej dla Szkoły Podstawowej im. Partyzantów Braci Michała i Aleksandra Chrzanowskich w Gródku, ul. A. i G. Chodkiewiczów 18, 16-040 Gródek w łącznej wysokości 35 000,00 zł, wkład własny Gminy wynosi 8 750,00 zł, natomiast całkowity koszt zadania wynosi 43 750,00zł.

Poza zakupem urządzeń szkoła zobowiązała się do uczestnictwa w szkoleniach i konferencjach dotyczących TIK (technologii informacyjnych i komunikacyjnych). Ta międzyszkolna sieć współpracy nauczycieli „Aktywna Tablica”, ma na celu rozwój kadry nauczycielskiej pod kątem cyfrowych rozwiązań w szkolnictwie.

Gródek, dnia 10 sierpnia 2023 r.

 

Ogłoszenie o przetargu publicznym na sprzedaż składnika majątku ruchomego przyczepy specjalnej niskopodwoziowej

organizowany na podstawie § 7 ust. 1 Zarządzenia Nr 173/09 Wójta Gminy Gródek z dnia 4 maja 2009 r. w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami majątku ruchomego powierzonego jednostkom budżetowym i zakładom budżetowym Gminy Gródek.

  1. Nazwa i siedziba organizatora przetargu:

Zakład Gospodarki Komunalnej w Gródku ul. Fabryczna 12/1, 16-040 Gródek.

       2. Miejsce i termin przeprowadzenia przetargu publicznego:

Otwarcie nastąpi w dniu 25 sierpnia 2023 r. o godz. 12:30 w siedzibie Zakładu Gospodarki Komunalnej w Gródku przy ul. Fabrycznej 12/1 w Gródku.

       3. Rodzaj, typ i ilość składników rzeczowych majątku ruchomego, będącego przedmiotem sprzedaży:

Przedmiotem sprzedaży jest składnik majątku ruchomego w postaci przyczepy specjalnej niskopodwoziowej, ciągnikowej marki POM-Srem nr rej. BIAVO15, rok produkcji 1984, ubezpieczenie OC jest ważne do 31.12.2023 r., brak aktualnych badań technicznych. Przyczepa wymaga wymiany desek, rama nieuszkodzona. W zestawie najazdy metalowe.

Ogłoszenie.pdf

Załącznik_nr_1_do_Ogłoszenia.doc

Dyrektor Odziału Regionalnego Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Białymstoku Jacek Jarmołowicz zaprasza do udziału w V Ogólnopolskim Konkursie dla Młodzieży „Moja Wizja Zero - Bezpiecznie z niebezpiecznymi substancjami w gospodarstwie rolnym”.

V edycja Ogólnopolskiego Konkursu dla Młodzieży „Moja Wizja Zero - Bezpiecznie z niebezpiecznymi substancjami w gospodarstwie rolnym” odbywa się pod  Patronatem Honorowym Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Współorganizatorami konkursu są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, Państwowa Inspekcja Pracy, AGRO Ubezpieczenia - Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych, Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej, Fundacja PGE. Konkurs przebiega  pod patronatem medialnym TVP Info.

Celem konkursu jest promowanie wśród młodzieży szkolnej i studentów uczelni wyższych, w szczególności o profilu rolniczym, bezpiecznych zachowań związanych z pracą na terenie gospodarstwa rolnego oraz popularyzowanie Wizji Zero w rolnictwie –międzynarodowej kampanii społecznej, która ma na celu minimalizowanie ryzyka wypadku przy pracy w sektorze rolniczym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo pracy z niebezpiecznymi substancjami w gospodarstwie rolnym w oparciu o trzy filary: bezpieczeństwo, zdrowie i dobrostan.

Konkurs skierowany jest do młodzieży w wieku od 13 do 21 lat włącznie.

Zadaniem konkursowym jest nagranie krótkiego filmu (od 30 s. do 2 min.) na temat kampanii „Wizja Zero”  i co najmniej jednej z jej siedmiu Złotych Zasad, ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo pracy z niebezpiecznymi substancjami w gospodarstwie rolnym.

Zgłoszenie do Konkursu i przesłanie pracy konkursowej Uczestnik może dokonać w okresie od 15 czerwca 2023 r. od godziny 00.00 do 30 września 2023 r. do godziny 23:59.

Laureaci Konkursu zostaną uhonorowani nagrodami rzeczowymi i pieniężnymi. Nagrodzeni zostaną laureaci I, II i III miejsca oraz przyznane zostaną 4 wyróżnienia i 3 nagrody specjalne.

Regulamin oraz wszelkie niezbędne informacje na temat tegorocznego konkursu filmowego „Moja Wizja Zero 2023” znajdują się na stronie internetowej Kasy:

https://www.gov.pl/web/krus/v-ogolnopolski-konkurs-dla-mlodziezy-moja-wizja-zero--bezpiecznie-z-niebezpiecznymi-substancjami-w-gospodarstwie-rolnym

Plakat_Wizja_Zero_2023.pdf