REKRUTACJA 2025/2026

Zgodnie z art. 154 ust. 1 pkt. 1 i ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737 z późn. zm.) Wójt Gminy Gródek informuje o kryteriach rekrutacji oraz dokumentach niezbędnych do potwierdzenia spełnienia tych kryteriów, a także liczbie punktów możliwą do uzyskania za poszczególne kryteria oraz o terminach postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego do publicznego przedszkola, publicznej innej formy wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Gminę Gródek w roku szkolnym 2025/2026.

Terminy postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego:

Harmonogram przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów do publicznego przedszkola i publicznej innej formy wychowania przedszkolnego – treść zarządzenia PDF

Lp.

Rodzaj czynności

 

Termin

w postępowaniu

rekrutacyjnym

Termin

w postępowaniu

uzupełniającym (na wolne miejsca)

1.

Złożenie wniosku o przyjęcie do przedszkola lub  publicznej innej formy wychowania przedszkolnego wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

od 03.03.2025 r.

do 14.03.2025 r.

od 26.05.2025 r.

do 02.06.2025 r.

2.

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola i dokumentów potwierdzających
spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

do 28.03.2025 r.

do 16.06.2025 r.

3.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych

do 04.04.2025 r.

do 18.06.2025 r.

4.

Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia

do 09.04.2025 r.

do 20.06.2025 r.

5.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych

    do 10.04.2025 r.  

do 23.06.2025 r.

Kryteria rekrutacji oraz dokumenty niezbędne do potwierdzenia spełnienia tych kryteriów, a także liczba punktów możliwa do uzyskania za poszczególne kryteria:

1) Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria, które mają jednakową wartość:

a) wielodzietność rodziny kandydata,

b) niepełnosprawność kandydata,

c) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,

d) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,

e) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,

f) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,

g) objęcie kandydata pieczą zastępczą.

2) Do wniosku o przyjęcie do publicznego przedszkola i publicznej innej formy wychowania przedszkolnego dołącza się dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów, o których mowa w pkt 1, odpowiednio:

a) oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,

b) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 44 z późn.zm.),

c) prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem,

d) dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2025 r. poz. 49 z późn. zm.).

 Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.

Dokumenty, o których mowa w pkt 2 lit. b-d, są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu, bądź mogą być składane także w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.

3) W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dana placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę kryteria określone uchwałą Nr XXIX/236/2017 Rady Gminy Gródek z dnia 24 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w publicznej szkole podstawowej oraz publicznej inne formy wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Gminę Gródek – treść uchwały PDF

 

REKRUTACJA 2025/2026

Zgodnie z art. 154 ust. 1 pkt 1 i ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737 z późn.zm.) Wójt Gminy Gródek informuje o kryteriach rekrutacji oraz dokumentach niezbędnych do potwierdzenia spełnienia tych kryteriów, a także liczbie punktów możliwej do uzyskania za poszczególne kryteria oraz o terminach postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego klas I publicznej szkoły podstawowej, prowadzonej przez Gminę Gródek w roku szkolnym 2025/2026.

Terminy postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego:

Harmonogram przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów do klas I publicznej szkoły podstawowej – treść zarządzenia PDF

 

Lp.

Rodzaj czynności

 

Termin

w postępowaniu

rekrutacyjnym

Termin

w postępowaniu

uzupełniającym

1.

Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

od 03.03.2025 r.

od 14.03.2025 r.

do 26.05.2025 r.

do 30.05.2025 r.

2.

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

do 28.03.2025 r.

do 16.06.2025 r.

3.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych

do 04.04.2025 r.

do 23.06.2025 r.

4.

Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia

do 09.04.2025 r.

do 25.06.2025 r.

5.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych

do 10.04.2025 r.

od 26.06.2025 r.  

 

Do klasy I publicznej szkoły podstawowej, której ustalono obwód, przyjmuje się na podstawie zgłoszenia rodziców dzieci i młodzież zamieszkałe w tym obwodzie.

Tym samym ustawodawca nie przewiduje w powyższym przypadku rekrutacji. Zgłoszenie bowiem następuje z urzędu.

Kandydaci zamieszkali poza obwodem publicznej szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy I po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami. W postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę kryteria określone uchwałą Nr XXIX/235/2017 Rady Gminy Gródek z dnia 24 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do klasy I szkoły podstawowej prowadzonej przez Gminę Gródek – treść uchwały PDF

Szanowni Mieszkańcy Gminy Gródek

w związku z prowadzonymi pracami budowlanymi informujemy, iż od dnia 30.01.2025 r. (czwartek) do 13.02.2025 r.

nie będzie przejazdu na ul. Fabrycznej (skrzyżowanie ul. Fabrycznej z ul. Fabryczną)

Nie będzie możliwy przejazd w kierunku

Przedszkola Samorządowego oraz w kierunku ul. Krzywej

na skrzyżowaniu ul. Fabrycznej z ul. Fabryczna zostanie ustawiona bariera U-20b oraz znak B-1 z tabliczkami

Z utrudnienia przepraszamy.

Na prośbę Zarządu Województwa Podlaskiego serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w nowej inicjatywie Samorządu Województwa Podlaskiego, w której wybrani zostaną najlepsi sołtysi z obszaru każdego z 16 powiatów naszego województwa.

Wojewódzki konkurs „Nasz Sołtys jest NAJLEPSZY” to wyraz uznania dla najbardziej aktywnych sołtysów z terenu województwa podlaskiego, którzy podejmują działania na rzecz integracji społeczności lokalnej oraz dbają o rozwój sołectwa i gminy.

Do udziału w konkursie może zostać zgłoszony sołtys, który aktualnie pełni tę funkcję i był sołtysem co najmniej przez cały rok 2024.

Kandydata do konkursu mogą zgłaszać: rady sołeckie, mieszkańcy sołectwa w ilości co najmniej 10 osób, organizacje pozarządowe i społeczne działające na wsi, koła gospodyń wiejskich, stowarzyszenia sołtysów oraz organy władzy samorządowej gmin: rady gmin, wójtowie, burmistrzowie. W toku konkursu wyłonionych zostanie 16 laureatów, po 1 z każdego powiatu województwa podlaskiego.

Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest złożenie dokumentów zgłoszeniowych wskazanych w Regulaminie, które można pobrać poniżej. Zgłoszenie można złożyć osobiście, przesłać elektronicznie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przesłać listownie na adres:

Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego

Departament Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich

Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1

15-888 Białystok

z dopiskiem: Konkurs „Nasz Sołtys jest NAJLEPSZY” w terminie do 14 lutego 2025 roku. Rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się podczas wydarzenia „Dzień Sołtysa” dnia 4 marca 2025 r. w Białymstoku.

Pismo_przewodnie_-_Konkurs_Nasz_Sołtys_jest_NAJLEPSZY.pdf

Regulamin_konkursu.pdf

Załącznik_nr_1_-_karta_zgłoszeniowa.pdf

Załącznik_nr_2_-_Oświadczenie.pdf

Załącznik_nr_3_-_Karta_oceny.pdf

UWAGA!

PRZERWA W DOSTAWIE WODY na ul. Fabrycznej w Gródku- 27.01.2025 r.

UWAGA!

W związku z realizacją inwestycji drogowej na ul. Fabrycznej, nastąpiła kolizja nowoprojektowanego kanału deszczowego z istniejącą siecią wodociągową. W dniu 27.01.2025 r. w godzinach 7:00- 16:00, zaplanowano przebudowę sieci wodociągowej. Za przerwy w dostawie wody i utrudnienia z tym związane, przepraszamy.

OGŁOSZENIE

Wójta Gminy Gródek

o przeprowadzeniu konsultacji społecznych w ramach sporządzania gminnego programu rewitalizacji

Na podstawie art. 6 ust. 2  ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2024 r. poz. 278) zawiadamiam, że od 3 stycznia do 7 lutego 2025 r. prowadzone są konsultacje społeczne w ramach sporządzania gminnego programu rewitalizacji.

Konsultacje mają na celu zapewnienie udziału interesariuszy w przygotowaniu dokumentów dotyczących procesu rewitalizacji oraz wymianę wiedzy, informacji, poznanie uwag i opinii dotyczących propozycji granic i sposobu wyznaczania obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji w Gminie Gródek.

W ramach konsultacji zapraszam na otwarte spotkanie konsultacyjne, które odbędzie się w dniu 31 stycznia 2025 r., o godzinie 15:00, na sali konferencyjnej Urzędu Gminy Gródek (ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek). Spotkanie będzie dotyczyło projektu uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji.

Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy.

Mapa wyznaczająca obszar zdegradowany i obszar podlegający rewitalizacji wraz z uzasadnieniem oraz formularz konsultacyjny, są dostępne na stronie www.grodek.pl, (w zakładce „Komunikaty” pod adresem: https://www.grodek.pl/komunikaty/1230-ogloszenie-o-przeprowadzeniu-konsultacji-spolecznych-w-ramach-sporzadzania-gminnego-programu-rewitalizacji.html).

Jednocześnie przypominam, że uwagi zgłoszone przed dniem 3 stycznia i po dniu 7 lutego 2025 r. oraz przesłane w formie innej niż na udostępnionym formularzu konsultacyjnym nie będą rozpatrywane, za wyjątkiem uwag ustnych bądź propozycji i opinii zgłoszonych w trakcie spotkania stacjonarnego.

Wójt Gminy Gródek

Wiesław Kulesza

Zgodnie z art. 37 ust. 10 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2024 r. poz. 1087 z późn. zm.) i zarządzeniem Nr 64/25 Wójta Gminy Gródek z dnia 15 stycznia 2025 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych projektu uchwały w sprawie określenia wykazu kąpielisk i sezonu kąpielowego na terenie Gminy Gródek w 2025 r.
Wójt Gminy Gródek przedstawia projekt uchwały w sprawie określenia wykazu kąpielisk i sezonu kąpielowego na terenie Gminy Gródek w 2025 r., zwany dalej projektem uchwały, celem poznania stanowiska mieszkańców co do zawartych zapisów projektu uchwały, a w szczególności poznania ich opinii i uwag.  

Termin konsultacji: od dnia 24 stycznia 2025 r. do dnia 14 lutego 2025 r.

Z projektem uchwały można zapoznać się w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Gminy Gródek, na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Gródek.

Uwagi i wnioski wraz z uzasadnieniem proponowanych zmian do projektu uchwały można zgłaszać w terminie konsultacji w formie pisemnej:

  1. na adres Urzędu Gminy Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek;
  2. za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Wyniki konsultacji zostaną podane do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie informacji na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Gródek, na stronie internetowej www.grodek.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Gródek oraz na sesji Rady Gminy.

       Wójt Gminy Gródek

Wiesław Kulesza

Załączniki:

  1. Projekt uchwały w sprawie określenia wykazu kąpielisk i sezonu kąpielowego na terenie Gminy Gródek w 2025 r.;
  2. Klauzula informacyjna.

KWALIFIKACJA WOJSKOWA 2025 

Kwalifikacja odbędzie się od 03 lutego do 30 kwietnia 2025 r.

Termin przeprowadzenia kwalifikacji – Gmina Gródek:

Mężczyźni: 13 marca 2025 r.

Kobiety: 25-27 marca 2025 r.

Celem kwalifikacji wojskowej jest wprowadzenie danych do ewidencji wojskowej oraz określenie zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby wojskowej.

Zgodnie z rozporządzeniem, do stawienia się na kwalifikację wojskową wzywa się:

  1. Mężczyzn urodzonych w 2006 r.,
  2. Mężczyzn urodzonych w latach 2001-2005, którzy nie posiadają określonej kategorii zdolności do czynnej służby wojskowej,
  3. Osoby czasowo niezdolne do służby wojskowej w latach 2023-2024, których okres niezdolności upływa przed lub po zakończeniu kwalifikacji, a także te, które złożyły wniosek o zmianę kategorii zdolności.
  4. Kobiety urodzone w latach 1998-2006, które posiadają kwalifikacje przydatne do służby wojskowej, bądź kończą naukę na kierunkach lub w zawodach związanych z obronnością w roku szkolnym lub akademickim 2024/2025.
  5. Osoby pełnoletnie zgłaszające się ochotniczo, a także te, które do końca roku, w którym kończą 60 lat, nie mają określonej kategorii zdolności do czynnej służby wojskowej.

Miejsce przeprowadzenia kwalifikacji:

Powiatowa Komisja Lekarska nr 3

– Młodzieżowy Dom Kultury w Białymstoku, ul. Warszawska 79A

Przygotuj się! Sprawdź, co zabrać i jak przebiega kwalifikacja wojskowa!

111

112