REKRUTACJA 2025/2026

Zgodnie z art. 154 ust. 1 pkt 1 i ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737 z późn.zm.) Wójt Gminy Gródek informuje o kryteriach rekrutacji oraz dokumentach niezbędnych do potwierdzenia spełnienia tych kryteriów, a także liczbie punktów możliwej do uzyskania za poszczególne kryteria oraz o terminach postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego klas I publicznej szkoły podstawowej, prowadzonej przez Gminę Gródek w roku szkolnym 2025/2026.

Terminy postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego:

Harmonogram przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów do klas I publicznej szkoły podstawowej – treść zarządzenia PDF

 

Lp.

Rodzaj czynności

 

Termin

w postępowaniu

rekrutacyjnym

Termin

w postępowaniu

uzupełniającym

1.

Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

od 03.03.2025 r.

od 14.03.2025 r.

do 26.05.2025 r.

do 30.05.2025 r.

2.

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

do 28.03.2025 r.

do 16.06.2025 r.

3.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych

do 04.04.2025 r.

do 23.06.2025 r.

4.

Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia

do 09.04.2025 r.

do 25.06.2025 r.

5.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych

do 10.04.2025 r.

od 26.06.2025 r.  

 

Do klasy I publicznej szkoły podstawowej, której ustalono obwód, przyjmuje się na podstawie zgłoszenia rodziców dzieci i młodzież zamieszkałe w tym obwodzie.

Tym samym ustawodawca nie przewiduje w powyższym przypadku rekrutacji. Zgłoszenie bowiem następuje z urzędu.

Kandydaci zamieszkali poza obwodem publicznej szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy I po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami. W postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę kryteria określone uchwałą Nr XXIX/235/2017 Rady Gminy Gródek z dnia 24 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do klasy I szkoły podstawowej prowadzonej przez Gminę Gródek – treść uchwały PDF

Szanowni Mieszkańcy Gminy Gródek

w związku z prowadzonymi pracami budowlanymi informujemy, iż od dnia 30.01.2025 r. (czwartek) do 13.02.2025 r.

nie będzie przejazdu na ul. Fabrycznej (skrzyżowanie ul. Fabrycznej z ul. Fabryczną)

Nie będzie możliwy przejazd w kierunku

Przedszkola Samorządowego oraz w kierunku ul. Krzywej

na skrzyżowaniu ul. Fabrycznej z ul. Fabryczna zostanie ustawiona bariera U-20b oraz znak B-1 z tabliczkami

Z utrudnienia przepraszamy.

Na prośbę Zarządu Województwa Podlaskiego serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w nowej inicjatywie Samorządu Województwa Podlaskiego, w której wybrani zostaną najlepsi sołtysi z obszaru każdego z 16 powiatów naszego województwa.

Wojewódzki konkurs „Nasz Sołtys jest NAJLEPSZY” to wyraz uznania dla najbardziej aktywnych sołtysów z terenu województwa podlaskiego, którzy podejmują działania na rzecz integracji społeczności lokalnej oraz dbają o rozwój sołectwa i gminy.

Do udziału w konkursie może zostać zgłoszony sołtys, który aktualnie pełni tę funkcję i był sołtysem co najmniej przez cały rok 2024.

Kandydata do konkursu mogą zgłaszać: rady sołeckie, mieszkańcy sołectwa w ilości co najmniej 10 osób, organizacje pozarządowe i społeczne działające na wsi, koła gospodyń wiejskich, stowarzyszenia sołtysów oraz organy władzy samorządowej gmin: rady gmin, wójtowie, burmistrzowie. W toku konkursu wyłonionych zostanie 16 laureatów, po 1 z każdego powiatu województwa podlaskiego.

Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest złożenie dokumentów zgłoszeniowych wskazanych w Regulaminie, które można pobrać poniżej. Zgłoszenie można złożyć osobiście, przesłać elektronicznie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przesłać listownie na adres:

Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego

Departament Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich

Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1

15-888 Białystok

z dopiskiem: Konkurs „Nasz Sołtys jest NAJLEPSZY” w terminie do 14 lutego 2025 roku. Rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się podczas wydarzenia „Dzień Sołtysa” dnia 4 marca 2025 r. w Białymstoku.

Pismo_przewodnie_-_Konkurs_Nasz_Sołtys_jest_NAJLEPSZY.pdf

Regulamin_konkursu.pdf

Załącznik_nr_1_-_karta_zgłoszeniowa.pdf

Załącznik_nr_2_-_Oświadczenie.pdf

Załącznik_nr_3_-_Karta_oceny.pdf

UWAGA!

PRZERWA W DOSTAWIE WODY na ul. Fabrycznej w Gródku- 27.01.2025 r.

UWAGA!

W związku z realizacją inwestycji drogowej na ul. Fabrycznej, nastąpiła kolizja nowoprojektowanego kanału deszczowego z istniejącą siecią wodociągową. W dniu 27.01.2025 r. w godzinach 7:00- 16:00, zaplanowano przebudowę sieci wodociągowej. Za przerwy w dostawie wody i utrudnienia z tym związane, przepraszamy.

OGŁOSZENIE

Wójta Gminy Gródek

o przeprowadzeniu konsultacji społecznych w ramach sporządzania gminnego programu rewitalizacji

Na podstawie art. 6 ust. 2  ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2024 r. poz. 278) zawiadamiam, że od 3 stycznia do 7 lutego 2025 r. prowadzone są konsultacje społeczne w ramach sporządzania gminnego programu rewitalizacji.

Konsultacje mają na celu zapewnienie udziału interesariuszy w przygotowaniu dokumentów dotyczących procesu rewitalizacji oraz wymianę wiedzy, informacji, poznanie uwag i opinii dotyczących propozycji granic i sposobu wyznaczania obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji w Gminie Gródek.

W ramach konsultacji zapraszam na otwarte spotkanie konsultacyjne, które odbędzie się w dniu 31 stycznia 2025 r., o godzinie 15:00, na sali konferencyjnej Urzędu Gminy Gródek (ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek). Spotkanie będzie dotyczyło projektu uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji.

Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy.

Mapa wyznaczająca obszar zdegradowany i obszar podlegający rewitalizacji wraz z uzasadnieniem oraz formularz konsultacyjny, są dostępne na stronie www.grodek.pl, (w zakładce „Komunikaty” pod adresem: https://www.grodek.pl/komunikaty/1230-ogloszenie-o-przeprowadzeniu-konsultacji-spolecznych-w-ramach-sporzadzania-gminnego-programu-rewitalizacji.html).

Jednocześnie przypominam, że uwagi zgłoszone przed dniem 3 stycznia i po dniu 7 lutego 2025 r. oraz przesłane w formie innej niż na udostępnionym formularzu konsultacyjnym nie będą rozpatrywane, za wyjątkiem uwag ustnych bądź propozycji i opinii zgłoszonych w trakcie spotkania stacjonarnego.

Wójt Gminy Gródek

Wiesław Kulesza

Zgodnie z art. 37 ust. 10 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2024 r. poz. 1087 z późn. zm.) i zarządzeniem Nr 64/25 Wójta Gminy Gródek z dnia 15 stycznia 2025 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych projektu uchwały w sprawie określenia wykazu kąpielisk i sezonu kąpielowego na terenie Gminy Gródek w 2025 r.
Wójt Gminy Gródek przedstawia projekt uchwały w sprawie określenia wykazu kąpielisk i sezonu kąpielowego na terenie Gminy Gródek w 2025 r., zwany dalej projektem uchwały, celem poznania stanowiska mieszkańców co do zawartych zapisów projektu uchwały, a w szczególności poznania ich opinii i uwag.  

Termin konsultacji: od dnia 24 stycznia 2025 r. do dnia 14 lutego 2025 r.

Z projektem uchwały można zapoznać się w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Gminy Gródek, na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Gródek.

Uwagi i wnioski wraz z uzasadnieniem proponowanych zmian do projektu uchwały można zgłaszać w terminie konsultacji w formie pisemnej:

  1. na adres Urzędu Gminy Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek;
  2. za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Wyniki konsultacji zostaną podane do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie informacji na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Gródek, na stronie internetowej www.grodek.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Gródek oraz na sesji Rady Gminy.

       Wójt Gminy Gródek

Wiesław Kulesza

Załączniki:

  1. Projekt uchwały w sprawie określenia wykazu kąpielisk i sezonu kąpielowego na terenie Gminy Gródek w 2025 r.;
  2. Klauzula informacyjna.

KWALIFIKACJA WOJSKOWA 2025 

Kwalifikacja odbędzie się od 03 lutego do 30 kwietnia 2025 r.

Termin przeprowadzenia kwalifikacji – Gmina Gródek:

Mężczyźni: 13 marca 2025 r.

Kobiety: 25-27 marca 2025 r.

Celem kwalifikacji wojskowej jest wprowadzenie danych do ewidencji wojskowej oraz określenie zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby wojskowej.

Zgodnie z rozporządzeniem, do stawienia się na kwalifikację wojskową wzywa się:

  1. Mężczyzn urodzonych w 2006 r.,
  2. Mężczyzn urodzonych w latach 2001-2005, którzy nie posiadają określonej kategorii zdolności do czynnej służby wojskowej,
  3. Osoby czasowo niezdolne do służby wojskowej w latach 2023-2024, których okres niezdolności upływa przed lub po zakończeniu kwalifikacji, a także te, które złożyły wniosek o zmianę kategorii zdolności.
  4. Kobiety urodzone w latach 1998-2006, które posiadają kwalifikacje przydatne do służby wojskowej, bądź kończą naukę na kierunkach lub w zawodach związanych z obronnością w roku szkolnym lub akademickim 2024/2025.
  5. Osoby pełnoletnie zgłaszające się ochotniczo, a także te, które do końca roku, w którym kończą 60 lat, nie mają określonej kategorii zdolności do czynnej służby wojskowej.

Miejsce przeprowadzenia kwalifikacji:

Powiatowa Komisja Lekarska nr 3

– Młodzieżowy Dom Kultury w Białymstoku, ul. Warszawska 79A

Przygotuj się! Sprawdź, co zabrać i jak przebiega kwalifikacja wojskowa!

111

112