Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego zaprasza organizacje pozarządowe do udziału w szkoleniu w zakresie obsługi elektronicznego generatora wniosków Witkac. Szkolenie w formule online odbędzie się 04.03.2025r. w godzinach: 13.15 - 15.30. Szkolenie na temat wypełniania wniosków i sprawozdań w systemie Witkac.pl ma charakter warsztatu online, ćwiczysz więc swoje umiejętności, a nie jedynie oglądasz prezentację. Dodatkowo, istnieje możliwość zadawania pytań trenerowi poprzez system komunikacji online.

Warto zaznaczyć, że szkolenia są prowadzone przez specjalistów oraz ekspertów z zakresu pozyskiwania środków finansowych, którzy przekazują praktyczną i aktualną wiedzę.

Program szkoleniowy obejmuje następujące zagadnienia:
1. Zasady wypełniania ofert na realizację zadań publicznych w generatorze Witkac.pl
• syntetyczny opis zadania, miejsce realizacji działań, grupa docelowa, komplementarność działań
• plan i harmonogram działania, zakres działań, termin realizacji działań, działania a beneficjenci ostateczni,
• zakładane rezultaty, bezpośrednie efekty realizacji zadania, zmiana społeczna
trwałość rezultatów, sposób monitorowania zakładanych rezultatów
• budżet, koszty realizacji zadania, koszty administracyjne
• charakterystyka oferenta, doświadczenie, zasoby kadrowe, zasoby rzeczowe

2. Zasady wypełniania sprawozdań w systemie witkac.pl
• opis osiągniętych rezultatów
• opis osiągniętej zmiany społecznej
• opis wykonania poszczególnych działań
• opis wykorzystanych zasobów kadrowych, rzeczowych i finansowych
• sprawozdanie z wykonanych wydatków, przekroczenia między pozycjami budżetowymi, sposób dokumentowania poniesionych wydatków, sposób dokumentowania wkładu osobowego oraz wkładu finansowego, informacje dodatkowe w tabeli budżetowej

Szkolenie online dla organizacji pozarządowych dotyczące wypełniania wniosków i sprawozdań o dofinansowanie zadań publicznych zgodnie z Ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w systemie Witkac.pl to istotne wsparcie. Dzięki niemu przedstawiciele organizacji pozarządowych mogą zdobyć praktyczne umiejętności, niezbędne do skutecznego pozyskiwania środków na realizację zadań publicznych oraz efektywnego sprawozdawania się z ich wykorzystania, tym samym przyczyniają się do dalszego rozwoju sektora organizacji pozarządowych.

Wszystkich użytkowników zainteresowanych aplikowaniem o środki z budżetu Województwa Podlaskiego zachęcamy do udziału w szkoleniu. Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 03.03.2025 r. na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zgłoszenie email powinno zawierać:
• nazwę organizacji pozarządowej,
• imię i nazwisko przedstawiciela organizacji,
• adres e-mail
•  telefon kontaktowy
Tytuł e-maila: „Szkolenie NGO”

 

Źródło:https://podlaskie.eu/spoleczenstwo/szkolenie-dla-organizacji-pozarzadowych.html

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na "Dostawę samochodu specjalnego pożarniczego z napędem 4x4 z przeznaczeniem dla OSP Gródek" prowadzone jest na stronie https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-585eb078-3b6b-42db-83c9-cb32e645f073 

Chcesz poprawić bezpieczeństwo w swoim gospodarstwie i mieć szansę na cenne nagrody? Zgłoś się do XXII Ogólnokrajowego Konkursu „Bezpieczne Gospodarstwo Rolne, który promuje zasady ochrony zdrowia i życia w rolnictwie.

Do udziału w Konkursie KRUS zaprasza właścicieli zarówno małych, jak i dużych gospodarstw rolnych, jeśli przynajmniej jeden z właścicieli jest objęty ubezpieczeniem społecznym rolników.

Konkurs organizowany jest już od 2003 roku, by wspierać działania na rzecz ograniczenia liczby wypadków i chorób zawodowych w rolnictwie. To doskonała okazja, by przyjrzeć się swojemu miejscu pracy, zidentyfikować zagrożenia i wprowadzić zmiany zwiększające bezpieczeństwo.

Patronat honorowy nad konkursem „Bezpieczne Gospodarstwo Rolne” objął Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Andrzej Duda.

Szczegóły oraz regulamin konkursu znajdziesz w Placówkach Terenowych KRUS, Oddziale Regionalnym KRUS w Białymstoku oraz na stronie internetowej www.gov.pl/krus.

Aby wziąć udział, wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy (załącznik nr 1 do Regulaminu Konkursu) i dostarczyć go do najbliższej Placówki Terenowej KRUS lub Oddziału Regionalnego KRUS w Białymstoku do 25 kwietnia 2025 r.

Zgłoś się już dzisiaj – zadbaj o bezpieczeństwo w swoim gospodarstwie i zawalcz o cenne nagrody!

Informacja_o_konkursie.pdf

plakat XXII Konkursu BGR 1 002

Uwaga

w związku z planowanym montażem infrastruktury wodociągowej na ul. Fabrycznej w Gródku, wystąpiła konieczność wyłączenia wody w części Gródka. Wykonawca zapewnia, że przerwa w dostawie wody potrwa około 4 godziny. Za wszelkie utrudnienia przepraszamy.

Przypominamy, że zostały ostatnie dni konsultacji społecznych uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji. Uwagi i wnioski można składać do dnia 7 lutego 2025 r. włącznie.

W dniu 31 stycznia 2025 r. odbyło się otwarte spotkanie konsultacyjne - materiały ze spotkania znajdują się poniżej:

MATERIAŁY 

ANKIETA

Mapa wyznaczająca obszar zdegradowany i obszar podlegający rewitalizacji wraz z uzasadnieniem oraz formularz konsultacyjny, są dostępne na stronie www.grodek.pl, (w zakładce „Komunikaty” pod adresem: https://www.grodek.pl/komunikaty/1230-ogloszenie-o-przeprowadzeniu-konsultacji-spolecznych-w-ramach-sporzadzania-gminnego-programu-rewitalizacji.html).

 

 

 

Prezes Zarządu Krajowego Związku Młodzieży Wiejskiej zaprasza na otwarte spotkanie w ramach projektu "Plan na plon", które odbędzie się: 

Miejsce: Podlaski Ośrodek Doradztwa Rolniczego z siedzibą w Szepietowie 

Data: 19 lutego 2025 r. 

Godzina: 11:00 

Celem spotkania jest edukacja oraz promocja nowoczesnych i efektywnych metod poprawy kondycji gleby, które mogą znacząco wspierać rozwój gospodarstw rolnych w naszym regionie. 

Projekt skierowany jest do rolników oraz wszystkich osób zainteresowanych nowoczesnymi technologiami rolniczymi i praktykami sprzyjającymi ochronie zasobów naturalnych. 

W trakcie spotkania uczestnicy:

  • dowiedzą się, jak poprawić jakość gleby i efektywność jej wykorzystania,
  • poznają metody zwiększania zysków w gospodarstwie rolnym,
  • otrzymają praktyczne wskazówki dotyczące zarządzania pH gleby i materią organiczną. 

Szkolenie poprowadzi Pan Szczepan Leszczyński, związany z Katedrą Hodowli Zwierząt i Doradztwa Rolniczego Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie. Jest doświadczonym rolnikiem, nauczycielem akademickim oraz magistrem inżynierem rolnictwa i zootechniki. Swoje bogate doświadczenie zawodowe zdobywał w otoczeniu gospodarczym rolnictwa, łącząc wiedzę teoretyczną z praktyką. Odbył staże m.in. w banku BNP Paribas w departamencie Agro, w Teksasie oraz na Litwie, gdzie poszerzał swoje kompetencje w obszarze zarządzania gospodarstwami rolnymi oraz zrównoważonego rolnictwa. 

Projekt "Plan na plon" wspiera polskich rolników, oferując rozwiązania pozwalające: oszczędzać na nawozach i nawadnianiu, zwiększyć odporność gleby na niekorzystne warunki pogodowe, uzyskiwać wyższe plony i wyższe zyski. 

Udział w spotkaniu jest bezpłatny, jednak ze względów organizacyjnych należy wcześniej zarejestrować poprzez formularz: https://forms.gle/KMQEyMUuM3Pae4FaA 

Projekt "Plan na plon" jest realizowany przez Związek Młodzieży Wiejskiej Wici we współpracy z Małopolskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego z siedzibą w Karniowicach, Podlaskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w Szepietowie oraz przy wsparciu Fundacji Polska z Natury. 

Plana na plon Szepietowo

REKRUTACJA 2025/2026

Zgodnie z art. 154 ust. 1 pkt. 1 i ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737 z późn. zm.) Wójt Gminy Gródek informuje o kryteriach rekrutacji oraz dokumentach niezbędnych do potwierdzenia spełnienia tych kryteriów, a także liczbie punktów możliwą do uzyskania za poszczególne kryteria oraz o terminach postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego do publicznego przedszkola, publicznej innej formy wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Gminę Gródek w roku szkolnym 2025/2026.

Terminy postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego:

Harmonogram przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów do publicznego przedszkola i publicznej innej formy wychowania przedszkolnego – treść zarządzenia PDF

Lp.

Rodzaj czynności

 

Termin

w postępowaniu

rekrutacyjnym

Termin

w postępowaniu

uzupełniającym (na wolne miejsca)

1.

Złożenie wniosku o przyjęcie do przedszkola lub  publicznej innej formy wychowania przedszkolnego wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

od 03.03.2025 r.

do 14.03.2025 r.

od 26.05.2025 r.

do 02.06.2025 r.

2.

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola i dokumentów potwierdzających
spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

do 28.03.2025 r.

do 16.06.2025 r.

3.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych

do 04.04.2025 r.

do 18.06.2025 r.

4.

Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia

do 09.04.2025 r.

do 20.06.2025 r.

5.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych

    do 10.04.2025 r.  

do 23.06.2025 r.

Kryteria rekrutacji oraz dokumenty niezbędne do potwierdzenia spełnienia tych kryteriów, a także liczba punktów możliwa do uzyskania za poszczególne kryteria:

1) Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria, które mają jednakową wartość:

a) wielodzietność rodziny kandydata,

b) niepełnosprawność kandydata,

c) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,

d) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,

e) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,

f) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,

g) objęcie kandydata pieczą zastępczą.

2) Do wniosku o przyjęcie do publicznego przedszkola i publicznej innej formy wychowania przedszkolnego dołącza się dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów, o których mowa w pkt 1, odpowiednio:

a) oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,

b) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 44 z późn.zm.),

c) prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem,

d) dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2025 r. poz. 49 z późn. zm.).

 Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.

Dokumenty, o których mowa w pkt 2 lit. b-d, są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu, bądź mogą być składane także w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.

3) W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dana placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę kryteria określone uchwałą Nr XXIX/236/2017 Rady Gminy Gródek z dnia 24 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w publicznej szkole podstawowej oraz publicznej inne formy wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Gminę Gródek – treść uchwały PDF