• Zasady dofinansowania kosztów budowy przydomowej oczyszczalni ścieków na terenie gminy Gródek określa uchwała Nr XLI/337/18 Rady Gminy Gródek z dnia 29 czerwca 2018 r. w sprawie ustalenia zasad udzielania dotacji celowej dla osób fizycznych z budżetu Gminy Gródek na dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Gródek (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z dnia 4 lipca 2018 r. poz. 3031), zmieniona uchwałą LIV/487/2024 Rady Gminy Gródek z dnia 30 stycznia 2024 r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie zasad udzielania dotacji na dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Gródek (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z dnia 7 lutego 2024 r. poz. 742).
  • Dotacja może zostać udzielona osobom fizycznym, będącym: właścicielami /współwłaścicielami/ lub użytkownikami wieczystymi nieruchomości, wytwarzają­cym ścieki bytowo-gospodarcze pochodzące z gospodarstwa domowego.
  • Dofinansowanie udzielane jest w formie dotacji na podstawie złożonego wniosku. Wzór wniosku wraz z załącznikami dostępny jest w siedzibie Urzędu Gminy Gródek, na stronie www.grodek.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Gródek.
  • Beneficjent na budowę przydomowej oczyszczalni ścieków może uzyskać dotację w wysokości do 50% udokumentowanych poniesionych kosztów brutto, ale nie więcej niż 7.000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych).
  • Wnioski wraz z załącznikami należy składać od dnia 12 marca 2024 r. do dnia 1 sierpnia 2024 r. Wnioski mogą zostać doręczone osobiście, bezpośrednio do siedziby Urzędu Gminy Gródek lub przesłane pocztą na adres Urzędu Gminy Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek (o dotrzymaniu terminu decyduje data wpływu wniosku do Urzędu Gminy Gródek, a nie data jego nadania).
  • Dotacje przyznawane będą według kolejności zgłoszeń spełniających wymogi formalne, do wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel w budżecie gminy na dany rok budżetowy.
  • Wnioski, które nie otrzymały dofinansowania w danym roku, nie będą rozpatrywane w roku następnym.
  • Pozytywna weryfikacja wniosku będzie podstawą do podjęcia decyzji przez Wójta Gminy  o udzieleniu dotacji i podpisania umowy o udzielenie dotacji. Zawarcie umowy nastąpi do dnia 30 sierpnia 2024 r. Beneficjent po wybudowaniu przydomowej oczyszczalni ścieków zobowiązany jest zgłosić gotowość jej odbioru do dnia 31 października 2024 r.
  • Kontakt: inspektor Agnieszka Klebus, tel. 85 873 99 42.
  • Pełna treść ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej.

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do składania wniosków.

Wójt Gminy Gródek

Wiesław Kulesza

  1. Wniosek i załączniki;
  2. Klauzula informacyjna.

#DobrowolnaZasadniczaSłużbaWojskowa
Szkolenie podstawowe trwa 27 dni i jest zakończone przysięgą wojskową. Żołnierzowi Dobrowolnej Zasadniczej Służby Wojskowej przysługuje miesięczne uposażenie w wysokości od 6000zl.(od 1 marca 2024)

Jeżeli chcesz przejść szkolenie podstawowe skontaktuj się jak najszybciej z #WCRBiałystok

Celem szkolenia podstawowego jest nabycie przez ochotników elementarnych umiejętności z zakresu rzemiosła wojskowego, takich jak:

bezpieczne posługiwanie się bronią oraz wyposażeniem,

poznanie różnych sposobów pokonywania terenu,

wykorzystanie elementów survivalu,

udzielanie pierwszej pomocy.

Odkryj nieograniczone możliwości jakie oferuje Wojsko Polskie

#DołączDoNas  www.zostanzolnierzem.pl

Masz pytania

Wojskowe Centrum Rekrutacji w Białymstoku

Lipowa 35

261 398 292

WCRBiałystok DobrowolnaZasadniczaSłużbaWojskowa

W I połowie 2024 r. NATO przeprowadza serię ćwiczeń pod wspólnym kryptonimem Steadfast Defender-24 (STDE-24). W ramach ćwiczeń STDE-24 Polska odgrywa rolę jednego z państw-gospodarzy i przyjmuje na swoim terytorium znaczną liczbę żołnierzy i sprzętu sojuszników. Kluczowym elementem STDE-24 jest polskie ćwiczenie narodowe z udziałem sił zbrojnych innych państw Dragon-24 (DR-24), które rozpoczęło się 26 lutego.

Ćwiczenia mają na celu sprawdzanie procedur i potwierdzanie zdolności wojsk do realizacji przemieszczenia, osiągania gotowości w rejonie wskazanym do wykonywania zadań.

Wojsko ćwiczy również w terenie przygodnym, dzięki czemu może szkolić się w warunkach, które dodają realizm szkolenia. Transport i ruch wojsk jest elementem znajdującym się we wszystkich rodzajach prowadzonych przez Siły Zbrojne działań.

Dowództwo Generalne Rodzaju Sił Zbrojnych apeluje również o ochronę danych, nie publikowanie informacji i zdjęć obrazujących ruchy wojsk i ich lokalizację, dat i godzin przejazdów kolumn wojskowych, danych dotyczących wylotów i lądowań wojskowych statków powietrznych. Każde nieprzemyślane działanie w sieci, publikowanie zdjęć przedstawiających ważne wojskowe obiekty, instalacje, urządzenia może mieć negatywne konsekwencje dla systemu bezpieczeństwa i obronności.

STDE-24 i DR-24 są ćwiczeniami o charakterze defensywnym i nie są skierowane przeciwko jakiemukolwiek państwu.

Terytorialsi nie przestają się szkolić. Już wkrótce można będzie ich spotkać w gminach Krynki, Szudziałowo i Gródek. Szkolenia poza poligonami przygotowują Wojska Obrony Terytorialnej do działania w terenie, za który odpowiadają.

W dniach 5-6 marca żołnierze 11. batalionu lekkiej piechoty będą ćwiczyli w Stałym Rejonie Odpowiedzialności. Żołnierzy można będzie spotkać w okolicy miejscowości: Szudziałowo i Krynki. Podczas szkolenia (poza terenem zabudowanym) w godzinach od 7.00 (dnia 5 marca) do godz. 12.00 (6 marca) będą wykorzystywane środki pozoracji - amunicja ślepa. Mieszkańcy gminy Gródek mogą spodziewać się obecności terytorialsów 11 marca w okolicy miejscowości Zubki Białostockie. Tam również zostaną użyte środki pozoracji (m.in. amunicja ślepa i petardy).Rejon szkolenia zostanie zabezpieczony przez służbę porządkową.

1 Podlaska Brygada Obrony Terytorialnej im. gen. bryg. Władysława Liniarskiego ps. „Mścisław” została sformowana w 2016 roku jako jedna z pierwszych brygad OT. Liczy ponad 2 000 żołnierzy i składa się z pięciu batalionów lekkiej piechoty (w Białymstoku, Suwałkach, Łomży, Hajnówce i Dąbrowie-Moczydły) oraz samodzielnych kompanii. Brygada utrzymuje w gotowości siły i środki w ramach Systemu Zarządzania Kryzysowego MON. Dowodzi nią płk Mieczysław Gurgielewicz.

w1

w2

w3

w4

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych Republiki Litewskiej podpisało pierwszych pięć umów o dofinansowanie projektów w ramach Programu Współpracy Interreg VI-A Litwa-Polska 2021-2027.

Jedna z nich dotyczy projektu, gdzie partnerem jest GMINA GRÓDEK. Projekt ma na celu promowanie dobrostanu środowiska poprzez poprawę zdolności służb przeciwpożarowych i ratowniczych w okręgach Raseiniai, Gródek, Šilalė i Tauragė.

WÓJT GMINY GRÓDEK

OGŁASZA NABÓR WNIOSKÓW

O UDZIELENIE DOTACJI NA PRACE KONSERWATORSKIE, RESTAURATORSKIE LUB ROBOTY BUDOWLANE PRZY ZABYTKACH WPISANYCH DO REJESTRU ZABYTKÓW LUB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W GMINNEJ EWIDENCJI ZABYTKÓW, POŁOŻONYCH NA TERENIE GMINY GRÓDEK

  1. Szczegółowe zasady udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie gminy Gródek określa uchwała Nr LII/463/23 Rady Gminy Gródek z dnia 28 listopada 2023 r.
  2. O dotację może ubiegać się podmiot, który posiada tytuł prawny do zabytku wynikający z prawa własności zabytku, użytkowania wieczystego, ograniczonego prawa rzeczowego, trwałego zarządu albo stosunku zobowiązaniowego.
  3. Podmioty zainteresowane otrzymaniem dotacji składają wniosek o udzielenie dotacji do Wójta Gminy Gródek. Wzór wniosku wraz z załącznikami dostępny jest w Urzędzie Gminy Gródek, na stronie www.grodek.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Gródek.
  4. Dotacja może być udzielona w wysokości do 50% nakładów koniecznych na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych wynikających
    z kosztorysu, a w przypadku pozyskania przez Gminę Gródek środków finansowych z budżetu państwa lub budżetu Unii Europejskiej - w wysokości do 100% nakładów koniecznych na wykonanie tych prac.
  5. Wnioski wraz z załącznikami należy składać od dnia 21 lutego 2024 r. do dnia 11 marca 2024 r., osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Gródek lub przesłać drogą pocztową na adres: Urząd Gminy Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek (o dotrzymaniu terminu decyduje data wpływu wniosku do Urzędu Gminy Gródek, a nie data jego nadania).
  6. Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, ani przyznaniem dotacji we wnioskowanej wysokości.

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do składania wniosków.

WZÓR WNIOSKU O UDZIELENIE DOTACJI

UCHWAŁA NR LII/463/23 RADY GMINY GRÓDEK Z DNIA 28 LISTOPADA 2023 R.

INFORMACJA DLA MIESZKAŃCÓW I INTERESANTÓW URZĘDU GMINY GRÓDEK

 Szanowni Państwo!

Przypominamy, że w związku z realizacją zadania pn.: „Przebudowa wraz z rozbudową budynku użyteczności publicznej – Urzędu Gminy Gródek” pracownicy Urzędu świadczą pracę w budynku Gminnego Centrum Kultury w Gródku przy ul. A. i G. Chodkiewiczów 4 oraz w budynku remizy Ochotniczej Straży Pożarnej w Gródku przy ul. A. i G. Chodkiewiczów 29. Urząd Stanu Cywilnego w Gródku pozostał bez zmian.

Wobec powyższego zapraszamy zainteresowanych do załatwiania spraw dla których właściwy jest Urząd Gminy Gródek, zgodnie z poniższą informacją.

Wójt Gminy Gródek WIESŁAW KULESZA

I PIĘTRO (pokój Dyrektor GCK)

Sekretarz Gminy KATARZYNA BARSZCZEWSKA

PARTER (pokój po prawej stronie na końcu holu)

Skarbnik Gminy MARTA POPŁAWSKA

I PIĘTRO (pokój Księgowej w Bibliotece Publicznej)

Realizacja spraw takich jak:

  • KANCELARIA URZĘDU – SEKRETARIAT
  • KADRY, OBSŁUGA RADY GMINY, CEIDG
  • OŚWIATA, ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
  • PODATKI I OPŁATY LOKALNE
  • GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
  • KSIĘGOWOŚĆ BUDŻETOWA
  • należących odpowiednio do Referatu Organizacyjnego i Referatu Finansowego znajduje się

W BUDYNKU GMINNEGO CENTRUM KULTURY W GRÓDKU W SALI KONFERENCYJNEJ

  • ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE
  • OCHRONA ŚRODOWISKA I ROLNICTWO
  • WARUNKI ZABUDOWY I ZAGOSPODAROWANIA TERENU
  • SPRAWY ZWIĄZANE Z UTRZYMANIEM CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH
  • GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI
  • INWESTYCJE GMINNE
  • TRANSPORT I DROGI PUBLICZNE
  • OŚWIETLENIE ULICZNE
  • GOSPODARKA KOMUNALNA I MIESZKANIOWA
  • należących odpowiednio do Referatu Inwestycyjnego i Gospodarki Komunalnej oraz Referatu Planowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa znajduje się

W BUDYNKU REMIZY OCHOTNICZEJ STRAŻY POŻARNEJW GRÓDKU PRZY UL. A. I G. CHODKIEWICZÓW 29 NA I PIĘTRZE

 

Pocztę tradycyjną wciąż można kierować na adres Urzędu Gminy Gródek ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek.

  • Adresy e-mail nie uległy zmianie.
  • Nr telefonów Urzędu pozostają bez zmian (wykaz dostępny tutaj).
  • Godziny pracy Urzędu pozostają bez zmian (poniedziałki od 8:00 do 16:00, pozostałe dni robocze od 7:30 do 15:30).

Za wszelkie niedogodności i utrudnienia przepraszamy!

                                                                                                                                                                                     Wiesław Kulesza

                                                                                                                                                                                   Wójt Gminy Gródek

DODATKOWY NABÓR

w ramach konkursu Grantowego Cyfrowa Gmina - Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym –„Granty PPGR"

ppgr

 

Informujemy, że trwa dodatkowy nabór wniosków w Konkursie Grantowym

Cyfrowa Gmina – Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – „Granty PPGR”

Na podstawie zarządzenia Nr 510/24 Wójta Gminy Gródek z dnia 2 stycznia 2024 r. wdrożony został plan naprawczy w zakresie procedury monitorowania utrzymania efektów projektu grantowego Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – „Granty PPGR”. Gmina Gródek została zobowiązana do wdrożenia planu naprawczego z uwagi na wejście w życie ustawy z dnia 7 lipca
2023 r. o wsparciu rozwoju kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli (Dz. U. z 2023 r. poz. 1369) na podstawie której możliwe jest przyznanie wsparcia w postaci laptopa sfinansowanego ze środków publicznych. Zgodnie z art. 9 tejże ustawy uczniowi klasy objętej wsparciem przysługuje jeden laptop sfinansowany ze środków publicznych. Jeżeli uczeń klasy objętej wsparciem otrzymał laptop w ramach wsparcia z innych programów finansowanych ze środków publicznych, rodzice tego ucznia decydują, z którego wsparcia skorzystają. W przypadku wyboru laptopa zakupionego w ramach wsparcia, laptop otrzymany w ramach innych programów (w tym przypadku z programu „Granty PPGR”) finansowanych ze środków publicznych podlega zwrotowi do podmiotu, od którego uczeń go otrzymał.

W oparciu o w/w zasady – 3 Uczestników projektu Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – „Granty PPGR” zrezygnowało z jego uczestnictwa i zwróciło otrzymany sprzęt komputerowy. W związku z powyższym Gmina Gródek jest zobowiązana przeprowadzić dodatkowy nabór.

O wsparcie mogą ubiegać się rodziny uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych, które łącznie spełniają następujące warunki:

  • dziecko/uczeń pełnoletni mieszka w gminie Gródek,
  • dziecko/uczeń pełnoletni jest członkiem rodziny, w której przynajmniej jeden z rodziców lub dziadków bądź pradziadków pracował niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej (PGR) i w tym czasie zamieszkiwał na terenie gminy na której działało zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej (PGR),
  • dziecko/uczeń pełnoletni nie otrzymał na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku, komputera stacjonarnego lub przenośnego będącego laptopem zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.

Osoby ubiegające się o otrzymanie wsparcia zobowiązane są złożyć
w sekretariacie Urzędu Gminy Gródek - obecnie budynek Gminnego Centrum Kultury w Gródku 
ul. A. i G. Chodkiewiczów 4, 16-040 Gródek,

wypełniony formularz oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia.

Oświadczenia przyjmujemy do dnia 02.02.2024 r.

UWAGA - DECYDUJE KOLEJNOŚĆ ZGŁOSZEŃ

Zaleca się aby osoba składająca oświadczenie w miarę możliwości przedstawiła do wglądu dokument, np. umowę o pracę, angaż, książeczkę ubezpieczeniową, świadectwo pracy, bądź inny dokument, potwierdzający, że osoba wskazana w oświadczeniu pracowała w PPGR i mieszkała w tym czasie na terenie gminy w której działał PGR.

Na podstawie złożonych oświadczeń sporządzona zostanie lista osób w ramach naboru uzupełniającego.

W przypadku pytań prosimy dzwonić tel. 85 873-99-49

 

Załączniki do pobrania:

Dokumenty do zapoznania się:

  1. Zarządzenie Nr 510/24 Wójta Gminy Gródek z dnia 2 stycznia 2024 r. wdrożony został plan naprawczy w zakresie procedury monitorowania utrzymania efektów projektu grantowego Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – „Granty PPGR”.
  2. Regulamin konkursu.

W dniu 11 stycznia 2024 r. pomiędzy Gminą Gródek a Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku została zawarta umowa na dofinansowanie, w formie dotacji, kosztów przedsięwzięcia pod nazwą: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Gródek”.

Całkowita wartość zadania wynosi 120 281,00 zł, przy dotacji w wysokości 66 266,11 zł, co stanowi 60% kosztów kwalifikowanych zadania.

W ramach zadania planowana jest utylizacja 207,03 ton odpadów azbestowo-cementowych zdeponowanych na 109 nieruchomościach na terenie Gminy Gródek, w terminie do dnia 31 stycznia 2024 r.

Przedmiotowe przedsięwzięcie jest dofinansowane w 2023/2024 roku ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku w ramach Programu Priorytetowego pod nazwą „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest. Część 1) Przedsięwzięcia w zakresie demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest, zgodne z gminnymi programami usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest”.

Jednocześnie informuję, że jest to już jedenasta edycja projektu pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Gródek” realizowanego przy dofinansowaniu ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku oraz ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. W latach 2009-2021 przy wsparciu dotacji w wysokości 190 605,31 zł udało się zutylizować 795,05 Mg odpadów azbestowo-azbestowych zdeponowanych na 422 nieruchomościach położonych na terenie Gminy Gródek.

Zdjęcia udostępnione przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku

20240111 122507

20240111 122456

20240111 122048

20240111 122024

Twój pies świadczy o Tobie!

To Twoja sprawa i obowiązek, żeby zadbać o swojego psa. Szczególnie teraz, kiedy na dworze pada deszcz, śnieg i panuje chłód, zwróć uwagę na warunki, w jakich utrzymujesz swoje zwierzę! Zimą zwierzę jest narażone na hipotermię, odmrożenia, a nawet śmierć.

Twoim obowiązkiem i zwykłą przyzwoitością jest zapewnić zwierzęciu ciepłe schronienie, pożywienie, dostęp do wody oraz opiekę.

Jeśli Twoje zwierzę przebywa na zewnątrz, zapewnij mu ciepłe schronienie. Niech pomieszczenie chroni przed wiatrem i zimnem. Jeśli pies przebywa w budzie, musi być ona szczelna. Możesz ją ocieplić np. styropianem czy płytą OSB. Ustaw budę na palecie, to odizoluje ją od podłoża. Koniecznie włóż do niej słomę, sprawdzi się to lepiej niż koce czy inne materiały, które przemoczone są bezużyteczne.

Pies powinien mieć stały dostęp do wody. Jeśli temperatury są ujemne i woda zamarza, trzeba wymieniać ją częściej. Możesz dodać do wody trochę oleju i podać ją ciepłą (nie gorącą!) – wtedy wolniej zamarznie. Pamiętaj także o zapewnieniu zwierzęciu ciepłego pożywienia.

Zdejmij łańcuch! Ruch pozwala się ogrzać. Zapobiega też chorobom stawów, które są bardzo bolesne. Zapewnij zwierzęciu bezpieczne miejsce do życia i swobodnego ruchu.

Zwierzęta mają swoje prawa!

Niezapewnienie odpowiedniego pomieszczenia chroniącego zwierzę przed wpływem warunków atmosferycznych oraz stałego dostępu do wody zdatnej do picia jest wykroczeniem. Grozi za ten czyn kara aresztu albo grzywny (art. 37 ust. 1 w zw. z art. 9 ust. 1 ustawy o ochronie zwierząt).

Jeżeli na stałe utrzymujesz zwierzę w warunkach zagrażających jego zdrowiu, a nawet życiu lub powodujących cierpienie – jest to przestępstwo znęcania się nad zwierzęciem. Grozi za ten czyn kara pozbawienia wolności do lat 3 (art. 35 ust. 1A w zw. z art. 6 ust. 2 pkt. 17 i 19 ustawy o ochronie zwierząt).

Zabrania się trzymania zwierząt domowych na uwięzi w sposób stały dłużej niż 12 godzin w ciągu doby lub powodujący u nich uszkodzenie ciała, lub cierpienie oraz niezapewniający możliwości niezbędnego ruchu. Długość uwięzi nie może być krótsza niż 3 m. Naruszenie tego przepisu stanowi wykroczenie (art. 37 ust. 1 u.o.z.).

Jeśli widzisz, że zwierzęciu dzieje się krzywda – reaguj. Jest wiele możliwości pomocy zwierzęciu. Spróbuj porozmawiać z sąsiadem, udostępnij film dalej, jeśli to nie pomoże, zawiadom lokalną organizację lub Policję.

Materiały udostępnione przez Fundację ZWIERZ: https://fundacjazwierz.org/zima-zwierzeta/

plakat zima

Podkategorie